Roar er syk

Er informasjonsforvaltningen deres altfor personavhengig?

 

Mange bedrifter har én eller noen få nøkkelpersoner som har oversikten, kunnskapen og kjennskapen til informasjonsforvaltningen og dokumenthåndteringen. 

 

Men om disse personene slutter, blir syke eller utilgjengelige? 

Hva skjer når Roar er syk?

Roar er en kjernekar. Mange bedrifter har en Roar. Eller en Berit. Eller en Ivar. En som har full kontroll på dokumentsystem, passord, informasjonsstruktur - men dessverre er det meste i hodet hans. Hva skjer når Roar blir syk?

Ikke ta sjansen på å la informasjon og dokumenthåndtering bære eller briste på en person - skaff deg en løsning, et system, en langvarig partner på informasjonshåndtering nå.

 

Tre kvinner ser på en laptop, forretning, strategi, rådgivning, samarbeid

I 20 år har Contesto hjulpet bedrifter som mangler en Roar, eller hvor Roar trenger avløsning.

Vi vet nemlig hvor vanskelig det kan være å ha oversikt over informasjon og dokumenter i bedriften. Noe skal lagres, noe skal være konfidensielt, det skal være tilgjengelig for den rette personen på rett tid osv. 

Vårt mål er å hjelpe bedrifter å systematisere og strukturere informasjon og dokumentasjon slik at dette gir kunnskap og innsikt. 

Gjennom vår erfaring innen informasjonsforvaltning, dokumenthåndtering og rådgivning innen Microsoft 365, OpenText og andre ledende aktører innen informasjonsforvaltning, tilbyr vi både tjenester og løsninger, samt skreddersydde moduler og integrasjoner det det trengs.

Vi jobber med bedrifter i hele landet. 

 

Book et møte

Vil du vite mer om hvordan gjøre kaos til kunnskap?

Under finner du noen ressurser og tips til videre lesing.

Flere filmer om Roar som redder dagen

 

Sjeikenes mellomnavn

Sjeikene-thumb

Sjefen ber de ansatte strukturere dokumenter manuelt, men roar har en bedre løsning

Her ser vi kontrasten mellom en manuell (og i dette tilfelle fysisk) måte å strukturere og systematisere dokumenter på. Heldigvis redder Roar dagen. Igjen.

 

Kattedama

kattedama_thumb

Kattedama har litt for mange digitale verktøy å forholde seg til

Hvor mange applikasjoner og digitale verktøy har de ansatte egentlig? Hva skjer hvis du glemmer passord? Se hvordan Roar redder dagen. Igjen.

 

Intensjonsavtalen

intensjonsavtalen-thumb

Sjefen spør etter en gammel intensjonsavtale. Roar har selvsagt kontrollen.

Har du noen gang prøvd å finne igjen en gammel avtale? Hva når sjefen spør, og du vet ikke hvor du skal begynne? Roar har selvagt kontroll. Igjen.

Contestohjulet

Hvordan jobber vi med kunder?

 

1. Analysere

Her ser vi på f.eks. antall digitale verktøy bedriftene bruker, og om noen kan konsolideres. Vi kartlegger kjerneverktøy, støtteverktøy og andre, og utarbeider en plan for hva som skal brukes når, slik at man slipper å betale for lisenser man ikke trenger
Les mer om digitaliseringsanalysen her.

2. Implementere

Vi hjelper med implementering av nye verktøy der det trengs, vi kan migrere og integrere både systemer, informasjon, dokumentbiblioteker m.m Les mer om implementering.

3. Forvalte

God informasjonsforvaltning innebærer at systemer, rutiner, prosesser, mennesker og teknologi håndteres, oppdateres, videreutvikles osv. Dette er vesentlig for å unngå kaos. Vi utarbeider rutiner og strategier sammen med kunden, sørger for opplæring og kan også bistå med teknisk forvaltning av applikasjoner og systemer. 

Les mer om informasjonsforvaltning her. 

Det vi har fått til i dette prosjektet hadde vi ikke oppnådd uten samarbeidet med Contesto – så enkelt er det. 

Pål Kristen Rønnevig, Norges Idrettsforbund

Book et møte nå

Vi tar gjerne et møte for å avklare hvordan vi kan hjelpe deg og din bedrift. Velg et ledig tidspunkt i kalendere, så får du tilsendt møtelink i etterkant.